MEDIA 360
Konkursa mērķis ir atbalstīt audiovizuālās organizācijas, kas piedāvā stratēģisku darbību kopumu, lai risinātu audiovizuālās jomas izaicinājumus Eiropas līmenī un kas spēj piesaistīt dalībniekus no Eiropas un visas pasaules.
MEDIA 360 atbalstīs pasākumu kopumu, kas tik īstenoti visā audiovizuālās jomas vērtību ķēdē: Eiropas satura radīšana, popularizēšana un izplatīšana, kā arī jaunu tehnoloģiju vai uzņēmējdarbības modeļu ieviešana audiovizuālajā nozarē. Piemēram, talantu un prasmju attīstīšana, tirgu un tīklu veidošana, inovāciju un privāto ieguldījumu atbalstīšana, starptautisku kopražojumu atbalstīšana, kā arī citas būtiskas jomas.
Atbalsta mērķis ir:
- Stiprināt ES filmu nozares spēju radīt, ražot, izplatīt un popularizēt Eiropas darbus, kas var izplatīties visā ES un ārpus tās robežām;
- Uzlabot tādu Eiropas organizāciju konkurētspēju, kurām ir liela pieredze un kas ir darbojušās pasaules mērogā;
- Stimulēt eksperimentus jaunu uzņēmējdarbības modeļu attīstīšanā;
- Veicināt privātkapitāla piesaisti filmu (un spēļu) studijās;
- Veicināt ilgtspējīgus un videi draudzīgākus risinājumus audiovizuālajā nozarē;
- Atbalstīt digitālo rīku ieviešanu audiovizuālajā un spēļu nozarē;
- Atbalstīt jaunu prasmju apgūšanu filmu un/vai spēļu nozares speciālistiem, lai sekmīgi darbotos arvien konkurētspējīgākā tirgū.
KĀ VAR PIETEIKTIES?
Rūpīgi izlasiet konkursa nolikumu, lai saprastu, vai atbilstat nosacījumiem. |
Visi pieteikumi tiek ievadīti, izveidojot anketu FTOP portālā . |
Galvenie nosacījumi īsumā:
KAS VAR PIETEIKTIES?
– juridiskas personas (publiskas vai privātas); – reģistrētas kādā no programmas “Radošā Eiropa” dalībvalstīm: – ES dalībvalstis (tostarp aizjūras zemēs un teritorijās); – valstis, kas nav ES dalībvalstis: valstis, kas iekļautas EEZ sarakstā, valstis, kas asociētas programmā “Radošā Eiropa” (list of participating countries). |
– var pieteikties viena organizācijas vai konsorcijs, kurā ir vismaz 2 dalībnieki. Konsorciju gadījumā pārējiem projekta dalībniekiem jābūt no pēc iespējas dažādām RE MEDIA programmā iesaistītām valstīm. |
KĀDI PROJEKTI VAR PRETENDĒT UZ ATBALSTU?
Projektam jāaptver aktivitātes vismaz no 2 sekojošām jomām: |
Prasmju attīstīšana. Apmācības un mentoringa pasākumi, lai uzlabotu audiovizuālās jomas profesionāļu spēju pielāgoties jauniem radošiem procesiem, tirgus attīstībai un digitālajām tehnoloģijām, kas ietekmē visu vērtību ķēdi. Pasākumi var ietvert atbalstu radošajam procesam, digitālo inovāciju/rīku izmantošanu filmu/spēļu ražošanā un izplatīšanā, intelektuālā īpašuma tiesību izmantošanas uzlabošanu, pāreju uz zaļo domāšanu. Pasākumi var būt fiziski vai tiešsaistē, vai, ideālā gadījumā, abu veidu apvienojums, tādējādi nodrošinot nepārtrauktu prasmju atbalstu. |
Tirgi un tīklošanās pasākumi – fiziski, digitāli vai hibrīdpasākumi, kas vērsti uz pieredzes apmaiņu starp Eiropas audiovizuālās nozares profesionāļiem, veicinot kopražojumus, kā arī Eiropas audiovizuālo darbu popularizēšanu un pārdošanu pasaules tirgos. Darbības, kas saistītas ar šāda veida darbiem, netiek uzskatītas par atbilstīgām: tiešraides TV, mūzikas /mākslas videoklipi, eksperimentāli darbi, komerciāli un reklāmas darbi (tostarp, bet ne tikai reklāmas), realitātes TV un sarunu šovi. |
Starptautiska kopražojumu atbalsts starp RE MEDIA valstī esošu filmu studiju un tādu, kas darbojas valstī, kura nepiedalās programmā MEDIA. Projekta ietvaros paredzēts, ka finansējums konkursa kārtībā tiek piešķirts pilnmetrāžas spēlfilmu, televīzijas seriālu, animācijas un dokumentālo filmu ražošanai (īsfilmas nav attiecināmas). |
Inovāciju izmantošana, lai palielinātu Eiropas darbu pieejamību, redzamību un auditoriju digitālajā laikmetā un/vai palielinātu Eiropas audiovizuālās nozares konkurētspēju un pāreju uz zaļo domāšanu. |
Privātkapitāla piesasite. Atbalsts semināriem vai apmācībām, kurās galvenā uzmanība tiek pievērsta finanšu ieguldījumu nozīmei, dažādām pieejamām iespējām un tam, kā tās ilgtermiņā var dot labumu filmu un spēļu studijām. Šādi pasākumi var arī nodrošināt platformu, kurā filmu un spēļu uzņēmumi var sazināties ar finanšu ekspertiem un potenciālajiem investoriem un dalīties ar veiksmes stāstiem par filmām/spēlēm, kas radītas piesaistot privāto kapitālu, tādējādi mudinot arī citus izpētīt šīs iespējas. |
Projekti, kas ilgst 36 mēnešus. |
UZ CIK LIELU ATBALSTU VAR PRETENDĒT?
Atbalsta apjoms neierobežots – atbilst projekta vajadzībām. |
Atbalsts tiks piešķirts, pamatojoties uz izdevumu tāmi (kurā uzrādītas faktiskās izmaksas ar vienību izcenojumiem un vienotas likmes elementiem). Tiks atlīdzinātas TIKAI attaisnotās izmaksas, ko paredz atbalsta vadlīnijas. |
Maksimālā atbalsta intensitāte – 70%. |
Pēc projekta gala atskaites iesniegšanas, tiek ieskaitīts balansa maksājums. |